Avagy mennyire jó ötlet arcképünkkel ellátni regényünk borítóját?
Attól függ, de ami biztos, bármelyik híres, kevésbé ismert, és kezdő író eldöntheti, hogy szerepelni kíván-e könyve borítóján.
Miért nem javasolt:
- Ha sikert vársz. Attól még, hogy a könyved borítójáról rá mosolyogsz az emberekre nem leszel híres.
- Az éremnek két oldala van. Érdeklődőket, de galád trollokat is megigézhet arcképed, főleg, ha az az előlapon található. Kérdéseket vethet fel másokban, hogy ki vagy, mit keresel ott, nem is láttak még, miért kéne a kezükbe venniük egy kezdő, ismeretlen, esetleg celeb palánta könyvét?
- Ha meg szeretnéd tartani az anonimitásod mert: szégyellős vagy, vagy azt szeretnéd, hogy a személyed egyfajta rejtély lengje körbe, stb.
- Ha első könyves szerző vagy, egyben nincs célod a fotóddal (nem márkát akarsz építeni, nem a család számára készült, stb.), ha nem áll kapcsolat közted és műved témája között.
Kifejezetten javasolt:
- Ha ismert vagy, jobban mondva, te vagy az eladásra kínált termék. Nem szabad bujkálnod, sőt, szinte már-már kötelező a borítón virítanod, ha önmagad akarod reklámozni egy adott piacon. Ebben az esetben előnnyé válhat a megjelenésed.
- Ha olyan bázisnak adod el a könyved, ahol a potenciális vásárlók felismerhetnek, ha az adott terület szakértője vagy. (Biográfiát is mellékelhetsz!)
- Ha személyesen nem tudod eladni a könyved, de biztos vagy benne, hogy csak a képeddel meg tudod győzni, ösztönözni tudod az embereket, hogy megvegyék azt.
- Ha nem azt várod, hogy híres leszel általa, hanem garanciaként tekintesz rá. Az arcképpel felvállalod, hogy te írtad a könyvet, nem félsz elbújni, a tudásod, a szakértelmed, az arcod a borítón biztosíték.
- Megosztjuk a személyes véleményünk, tapasztalatunk, tanácsaink, kutatásunk, annak eredményeit. Feltehetőleg, sőt, holtbiztos, hogy ebben az esetben az olvasók tudni akarják, kivel állnak szemben. Arcot akarnak társítani a gondolatok tulajdonosához, az íróhoz. Kapcsolatot építünk ki magunk, a valós kilétünk és a közönségünk között.
- A könyvek szakértővé, ismertté tehetnek, ha még nincs túl nagy neved a szakmában/vagy ha márkaépítés a célod, az arcod a reklám részesévé válhat.
Részemről, előbb a regényeim ismerjék meg, ha engem is ismerni akarnak, felvehetik velem a kapcsolatot a szociális weboldalakon keresztül, akár e-mailt is írhatnak. Nem érzem szükségesnek, hogy kirakjam magam, a regényem nem rólam szól. Ha egy nap ismert leszek, vagy az x. könyvem írom, lehet, hogy beteszek egy képet, egy biográfiát, de két könyv után túlzásnak tartom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése